Loterie są popularnymi grami losowymi, które skupiają na sobie dużą uwagę. Jest to pewna forma rozrywki, gdzie o wygranej decyduje przypadek. Czynnik ten sprawia, że chętnie bierzemy w nich udział, gdyż emocje które temu towarzyszą wywołują dreszczyk emocji, który pozytywnie nas nastraja. Loterie uznawane są także za najbardziej sprawiedliwą formę promocji i trafiają do szerokiej grupy odbiorców, skutecznie wspierając sprzedaż. Dlatego organizacja loterii jest częstym wyzwaniem podejmowanym w świecie biznesu. Dlaczego akurat ta forma? Dowiedzmy się.
Organizacja loterii, a świat biznesu
Organizacja loterii jest uznawana z jedną z najskuteczniejszych technik wspierania sprzedaży. W biznesie jest to ważny czynnik, który umożliwia zbudowanie silnej marki. Loterie angażują sporą grupę zainteresowanych, tworząc tym samym masową akcję konsumencką. Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i skutecznie ich zaktywizować. Jest to dla nich doskonała rozrywka i szansa na zdobycie atrakcyjnej nagrody przy niewielkim wkładzie własnym.
Natomiast firmy mają interesującą i skuteczną formę promocji, która umożliwia pozyskanie nowych klientów. To także zbudowanie zaufania i silnej więzi z obecnymi, co w efekcie pozwala zwiększyć wspomnianą sprzedaż, a tym samym widoczność marki. Jest to bardzo ważne w obecnych czasach, gdzie to konsument stanowi największą wartość będącą gwarancją sukcesu firmy.
Organizacja loterii – co warto wiedzieć?
Organizując loterię, należy pamiętać, że jest to gra losowa objęta przepisami ustawy o grach hazardowych (Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych). Co z tego wynika? Otóż zgodnie z ustawą urządzanie gier losowych jest dozwolone na podstawie właściwej koncesji, zezwolenia lub dokonanego zgłoszenia. W tym celu trzeba zgłosić wniosek do Izby Celnej.
Następnie opłacić zezwolenie, tj. 10% wartości puli nagród i stworzyć komisję, w składzie której musi znajdować się osoba posiadająca aktualne świadectwo kwalifikacji Ministerstwa Finansów.
Warto także zapoznać się z drugim aktem prawnym, którym jest ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Wskazuje ona organy kontrolne w zakresie organizacji loterii oraz całą procedurę.
Podsumowanie
Loteria ze względu na swoją losowość i przypadkowość jest grą wzbudzającą wiele emocji i dającą równe szanse na wygraną. Dlatego zainteresowanie nią jest tak ogromne. Przy niewielkim wkładzie własnym stajemy przed możliwością wygrania atrakcyjnej nagrody.
Dla firm jest to świetna promocja marki i zbudowanie silnej pozycji na rynku. Należy tylko pamiętać o kwestiach prawnych warunkujących organizację loterii.
Chcesz zapewnić skuteczną formę wsparcia sprzedaży produktów czy usług? Zorganizuj loterię na miarę potrzeb Twojej firmy i ciesz się z efektów jej działania.