Blog

Najczęściej popełniane błędy w e-commerce

2 Mins read

Decydując się na założenie sklepu internetowego musimy liczyć się z tym, że jego otwarcie jest dopiero pierwszym krokiem do zyskania swoich pierwszych klientów. Postawienie sklepu nie wystarczy – wbrew temu, co sądzą początkujący przedsiębiorcy – do tego, aby sprzedawać. Jest to jeden z najczęściej popełnianych błędów w e-commerce, jakże charakterystyczny dla nowych przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę przy zakładaniu sklepu? Jakich błędów unikać? Sprawdźmy.

Najczęstsze błędy jakich należy się wystrzegać

Tych jest całkiem sporo. Pierwszy z nich został już pokrótce opisany we wstępie i mówi o przekonaniu, że już założenie sklepu sprawi, że szybko napłyną do nas klienci. Niestety konkurencja w sieci jest spora i główną troską przedsiębiorcy od chwili postawienia sklepu będzie teraz sprawienie, aby to właśnie jego sklep wyróżnił się na tle innych. Jest na to wiele sposobów: blog e-commerce, wygląd strony, obsługa klienta, czy UX. Jednak nawet wtedy, gdy przedsiębiorca decyduje się na wykorzystanie podstawowych narzędzi reklamy do napędzania swojego biznesu, bardzo często zdarz się, że używają ich, popełnia bardzo widoczne błędy. Jakie?

Blog e-commerce

Blog e-commerce – co robimy nie tak?

Prowadząc bloga możemy zyskać dużo wejść z wyszukiwarki i zyskać w oczach swoich klientów zaufanie i miano eksperta w danej dziedzinie. Pod warunkiem, że prowadzimy go dobrze. Podstawowym błędem początkujących przedsiębiorców jest spamowanie na nim treściami, których żaden klient nie ma zamiaru czytać. Duże ilości krótkich wpisów, które nic nie wnoszą, będą postrzegane jako nachalna reklama i chęć wypozycjonowania witryny. Mogą nawet zostać odebrane jak mało profesjonalne, a tego chcielibyśmy uniknąć.

(Nie)profesjonalny wygląd strony

Pierwszą rzeczą, na jaką klient zwraca uwagę po wczytaniu się naszej witryny jest oczywiście jej wygląd. Badania pokazują, że mamy jedynie ułamki sekund na to, aby zachęcić internautę do pozostania na niej. Kolejne sekundy decydują o tym, czy potencjalny klient zdecyduje się na przejrzenie jej zawartości. Nietrudno się zatem domyśleć – co możemy wywnioskować nawet z własnych zachować -, że wchodząc na witrynę, która nie zachęca do pozostania na niej (nie wspominając już o jej eksploracji), będziemy czym prędzej z niej uciekać. Co najbardziej odrzuca? Intensywne kolory, „pstrokacizna”, bałagan, trudności w doczytywaniu.

Czy obsługa klienta jest pomocna?

Kolejnym popularnym błędem wśród przedsiębiorców jest fakt, że sądzą oni, że klienci w ich sklepie nie będą potrzebować ich pomocy. „Przecież wszystko jest w opisie!”. Jeśli będziemy wychodzić z takiego założenia, to lepiej, żebyśmy w ogóle sklepu nie otwierali. Mało pomocna, czy nawet nieprzyjemna obsługa klienta sprawi, że internauta z pewnością zdecyduje się na zakupy w innym sklepie.

Niepozytywne UX

Nieprofesjonalny wygląd, mało przejrzysta strona, trudność w rejestracji, czy dokonaniu zakupów. To tylko jedynie kilka cech sklepu, w którym nikt nie chciałby wydawać swoich pieniędzy. User Experience jest kluczem do tego, aby ktokolwiek chciał w naszym sklepie zostawić swoją gotówkę, a potem również regularnie wracał i zachęcał do zakupów w nim swoich znajomych.

Warto przeczytać
Blog

Panele laminowane – jaka podłoga do salonu?

Podczas remontu mieszkania niejednokrotnie stajemy przed ogromnym dylematem: jakie panele wybrać, aby wnętrze było nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim…
Blog

Wybierz idealne meble biurowe

Jeśli chodzi o wyposażenie biura lub miejsca pracy, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Właściwe meble biurowe powinny być dostosowane do…
Blog

Organizacja loterii promocyjnej: prawne aspekty, których nieprzestrzeganie grozi konsekwencjami

Organizacja loterii promocyjnej to sposób na angażowanie konsumentów poprzez uatrakcyjnienie sprzedaży. Oferując tego typu rozrywkę można w łatwy sposób dotrzeć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *