Blog

Różnice pomiędzy potykaczem reklamowym a stojaczkiem

2 Mins read

W każdej branży występują pewne określone terminy, których znaczenie bywa dla laika trudno uchwytne. Niekiedy mogą z tego wynikać mniej lub bardziej zabawne nieporozumienia i spięcia na linii sprzedawca-klient. Dobry przykład stanowi branża reklamowa oraz problem, jaki posiada zdecydowana większość jej klientów z przyswojeniem sobie wiedzy, czym różnią się stojaczki reklamowe od potykaczy. Na czym zatem owa różnica polega?

Potykacze? A cóż to takiego?

Każdy z nas widział w życiu z całą pewnością niejeden potykacz oraz liczne stojaczki reklamowe, choć tylko wybrani zdają sobie sprawę z ich poprawnych nazw. Potykacz określa się najczęściej mylnie mianem tablicy kredowej czy tablicy stojącej, choć w niektórych regionach Polski jeszcze popularniejsze są nazwy w stylu „koziołek” albo „kopniak”. Pracownicy agencji reklamowych ochrzcili go z kolei dumnym mianem ekspozytora.

Czym zatem jest potykacz? Składają się na niego dwie płyty połączone ze sobą na grzbiecie i rozkładane w kształcie litery A. Tak stojący przedmiot można umieścić w dowolnym miejscu, zaś obie jego strony służą – wedle uznania – reklamie bądź informacji dostarczanej przechodniom. Za pomocą potykaczy polecają zatem swoje usługi restauracje i kluby, sklepy spożywcze, biura tłumaczeń czy kancelarie adwokackie. A więc przedstawiciele wszystkich możliwych biznesów.

stojaczki reklamowe

Potykacze produkuje się z drewna lub aluminium. Obie płyty bywają najczęściej wykonane z tego samego tworzywa, choć jeśli dobrze poszukamy, z pewnością dostrzeżemy wyjątki od tej reguły. Każdy potykacz może posiadać rozmiary od XS do XL oraz przybierać rozmaite kolory i kształty (w zależności od tego, jaki segment usług zamierzamy za jego pośrednictwem reklamować). Spotyka się więc potykacze w kształcie lodów, kufli z piwem, baterii czy nawet kobiecego biustu. Wyobraźnia ich twórców nie zna granic.

Stojaczki reklamowe

Pod pojęciem stojaczka reklamowego fachowcy od marketingu rozumieją z kolei przezroczysty stojak w rozmiarze A4 bądź A5, nadający się do postawienia na stole czy biurku. Umieszcza się w nim prospekty reklamowe bądź wizytówki, które klienci firmy mogą bez pytania zabierać ze sobą.

Stojaczki reklamowe wykonuje się najczęściej z twardego PCV o grubości 0,8 – 0,9 mm. Koniecznie powinny być przezroczyste, aby klient wyraźnie widział umieszczoną w nich broszurkę reklamową, którą może sobie przywłaszczyć.

Potykacze i stojaczki – różnice

Na pozór mogłoby się zatem wydawać, że potykacze i stojaczki reklamowe różnią się od siebie tak bardzo, iż mylenie ich jest w praktyce niemożliwe. Tymczasem producenci potykaczy dostrzegają odwrotną prawidłowość. Klienci notorycznie określają ich wyroby mianem stojaczków, co czasami doprowadza do niezręcznych (czy nawet potencjalnie nieprzyjemnych) sytuacji. Złożywszy zamówienie na „stojaczki reklamowe”, klient oczekuje potykaczy… które się nie pojawiają. Zamiast nich dostaje jakieś dziwne oprawki do postawienia na stoliku. Dochodzenie do źródeł nieporozumienia bywa bolesne dla obu kontrahentów.

Warto zatem zwracać uwagę na poprawne nazwy produktów. Taka postawa sprzyja oszczędzaniu czasu i… nerwów.

Warto przeczytać
Blog

Panele laminowane – jaka podłoga do salonu?

Podczas remontu mieszkania niejednokrotnie stajemy przed ogromnym dylematem: jakie panele wybrać, aby wnętrze było nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim…
Blog

Wybierz idealne meble biurowe

Jeśli chodzi o wyposażenie biura lub miejsca pracy, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Właściwe meble biurowe powinny być dostosowane do…
Blog

Organizacja loterii promocyjnej: prawne aspekty, których nieprzestrzeganie grozi konsekwencjami

Organizacja loterii promocyjnej to sposób na angażowanie konsumentów poprzez uatrakcyjnienie sprzedaży. Oferując tego typu rozrywkę można w łatwy sposób dotrzeć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *