Każdy klient sklepów spożywczych zauważa z pewnością, jak duża jest konkurencja i jak wiele różnych marek pojawia się na półkach sklepowych. Bardzo często jedna marka wypuszcza kilka konkurencyjnych produktów, które walczą pomiędzy sobą o klientów. Warto zaobserwować, jak bardzo różni się umiejscowienie różnych towarów na pólkach. Te, po które najchętniej sięgamy, znajdują się bowiem na wysokości naszego wzroku i są łatwo dostępne. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, że producenci płacą naprawdę wysokie kwoty, aby mogli liczyć właśnie na taką pozycję i gwarancję sprzedaży.
Stojaki reklamowe i ich rola
Kolejnym ciekawym pomysłem są właśni stojaki. Producent może zdecydować się na postawienie własnego stojaka reklamowego, który wyróżni się na tle zwykłych półek sklepowych i z pewnością zwróci uwagę klientów na konkretny towar. Zazwyczaj takie stojaki reklamowe ustawiane są na szczycie regałów i dzięki temu zwracają jeszcze więcej uwagi. Kluczowe dla powodzenia takiego pomysłu jest to, aby stojak znalazł się w możliwie najlepszym miejscu. Wówczas każdy, kto na niego trafi może skusić się na zakupy.
Czy warto płacić za dobre miejsce w sklepie?
Nie każdego producenta stać jest na to, aby opłacać sobie najlepsze miejsca na regałach. Na szczęście, nie oznacza to wcale, że nikt takiego towaru z najniższej półki nie kupi. Stali klienci, przyzwyczajeni do jego wartości oraz niskiej ceny, na pewno gotowi będą schylić się nawet do najniższej półki. Istnieje jednak ryzyko, że ktoś całkowicie bezstronny nie zauważy nawet, że niżej może znaleźć też inną markę i nie musi decydować się na tę największą i najdroższą. Jeżeli istnieje taka możliwość, dobrze jest inwestować w reklamę i stojaki reklamowe. Ich rola jest nieoceniona, a kosz produkcji naprawdę nie jest wysoki. Konieczne jest opłacenie przestrzeni reklamowej, ale bywa, że jest to niższa cena, niż środkowa półka na głównym regale. Poza tym, dobrze jest również stawiać na inne formy marketingu, chociażby marketing internetowy.