Blog

Czy intranet w firmie jest potrzebny? Funkcjonalności i zalety systemu komunikacji wewnętrznej

2 Mins read

Zasada odnosząca się do wewnątrzfirmowej komunikacji jest niezwykle prosta – im większe przedsiębiorstwo, tym większy jest z nią problem. O ile małe, kilkuosobowe firmy są w stanie poradzić sobie z tym za pomocą standardowych rozwiązań, o tyle te liczące już kilkadziesiąt i więcej osób potrzebują dedykowanego systemu komunikacji wewnętrznej. Mówiąc wprost – potrzebują intranetu.

Intranet w firmie i nie tylko

Intranet to powszechna nazwa dla instrumentu wewnętrznego systemu komunikacji, do którego dostęp posiadają jedynie pracownicy danej firmy. Intranet może być jednak również z powodzeniem wykorzystywany w instytucjach publicznych lub innego typu organizacjach nie posiadających celów komercyjnych. Stosowany w przedsiębiorstwach, intranet ułatwia dostęp do informacji, wpływa na poprawę jakości pracy zespołowej i pozwala na efektywne zarządzenie wiedzą. W przypadku zainstalowania intranetu w jednostkach administracji publicznej, instrument ten daje wszystkim użytkownikom szansę błyskawicznego dotarcia do potrzebnych im narzędzi biznesowych i organizacyjnych. Jego obecność w urzędzie wpływa na tempo realizacji poszczególnych zadań każdego dnia i zwiększa komfort pracy.

Intranet w firmie

Intranet w firmie

Podstawowe funkcjonalności intranetu

Intranet w firmie to szeroka paleta możliwości i sposobność do korzystania z rozlicznych funkcji poprawiających jakość i skuteczność codziennych działań. Wśród najpowszechniejszych funkcjonalności na szczególną uwagę zasługują te, które najczęściej wykorzystywane są przez przedsiębiorców, a więc:

  • proste i skuteczne działania usprawniające komunikację wewnątrzfirmową;
  • jednolita polityka komunikacyjna przedsiębiorstwa;
  • płynny i sprawny obieg informacji oraz dokumentów, tak w całej firmie, jak i w poszczególnych, składających się na nią działach;
  • obniżenie kosztów wynikających z konieczności dystrybucji dokumentów;
  • łatwy dostęp pracowników do potrzebnej im wiedzy;
  • możliwość sprawnej pracy w grupie;
  • kontrola nad rozproszonymi aplikacjami;
  • poprawa wizerunku firmy w oczach jej pracowników,
  • integracja osób objętych zasięgiem intranetu.

 

Aby intranet używany w firmie posiadał wymienione wyżej funkcje, niezbędne jest wykorzystanie szeregu narzędzi. W zależności od potrzeb i oczekiwań, mogą to być narzędzia typowo biznesowe, organizacyjne, informacyjne, a nawet społecznościowe.

Dlaczego warto jest mieć intranet w firmie?

Lista korzyści, których dostarcza posiadanie intranetu w dowolnym przedsiębiorstwie czy instytucji, jest bardzo długa. Do najczęściej wymienianych należą:

  • obniżenie kosztów przesyłu dokumentów pomiędzy pracownikami;
  • poprawa komunikacji;
  • sprawne zarządzanie zasobami (dane, informacje, dokumenty, wzory itp.);
  • skrócenie czasu niezbędnego do odnalezienia konkretnej informacji;
  • pomoc we wdrożeniu nowych osób w struktury organizacji.

 

Warto przeczytać
Blog

Panele laminowane – jaka podłoga do salonu?

Podczas remontu mieszkania niejednokrotnie stajemy przed ogromnym dylematem: jakie panele wybrać, aby wnętrze było nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim…
Blog

Wybierz idealne meble biurowe

Jeśli chodzi o wyposażenie biura lub miejsca pracy, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Właściwe meble biurowe powinny być dostosowane do…
Blog

Organizacja loterii promocyjnej: prawne aspekty, których nieprzestrzeganie grozi konsekwencjami

Organizacja loterii promocyjnej to sposób na angażowanie konsumentów poprzez uatrakcyjnienie sprzedaży. Oferując tego typu rozrywkę można w łatwy sposób dotrzeć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *