Blog

Czy intranet w firmie jest potrzebny? Funkcjonalności i zalety systemu komunikacji wewnętrznej

2 Mins read

Zasada odnosząca się do wewnątrzfirmowej komunikacji jest niezwykle prosta – im większe przedsiębiorstwo, tym większy jest z nią problem. O ile małe, kilkuosobowe firmy są w stanie poradzić sobie z tym za pomocą standardowych rozwiązań, o tyle te liczące już kilkadziesiąt i więcej osób potrzebują dedykowanego systemu komunikacji wewnętrznej. Mówiąc wprost – potrzebują intranetu.

Intranet w firmie i nie tylko

Intranet to powszechna nazwa dla instrumentu wewnętrznego systemu komunikacji, do którego dostęp posiadają jedynie pracownicy danej firmy. Intranet może być jednak również z powodzeniem wykorzystywany w instytucjach publicznych lub innego typu organizacjach nie posiadających celów komercyjnych. Stosowany w przedsiębiorstwach, intranet ułatwia dostęp do informacji, wpływa na poprawę jakości pracy zespołowej i pozwala na efektywne zarządzenie wiedzą. W przypadku zainstalowania intranetu w jednostkach administracji publicznej, instrument ten daje wszystkim użytkownikom szansę błyskawicznego dotarcia do potrzebnych im narzędzi biznesowych i organizacyjnych. Jego obecność w urzędzie wpływa na tempo realizacji poszczególnych zadań każdego dnia i zwiększa komfort pracy.

Intranet w firmie

Intranet w firmie

Podstawowe funkcjonalności intranetu

Intranet w firmie to szeroka paleta możliwości i sposobność do korzystania z rozlicznych funkcji poprawiających jakość i skuteczność codziennych działań. Wśród najpowszechniejszych funkcjonalności na szczególną uwagę zasługują te, które najczęściej wykorzystywane są przez przedsiębiorców, a więc:

  • proste i skuteczne działania usprawniające komunikację wewnątrzfirmową;
  • jednolita polityka komunikacyjna przedsiębiorstwa;
  • płynny i sprawny obieg informacji oraz dokumentów, tak w całej firmie, jak i w poszczególnych, składających się na nią działach;
  • obniżenie kosztów wynikających z konieczności dystrybucji dokumentów;
  • łatwy dostęp pracowników do potrzebnej im wiedzy;
  • możliwość sprawnej pracy w grupie;
  • kontrola nad rozproszonymi aplikacjami;
  • poprawa wizerunku firmy w oczach jej pracowników,
  • integracja osób objętych zasięgiem intranetu.

 

Aby intranet używany w firmie posiadał wymienione wyżej funkcje, niezbędne jest wykorzystanie szeregu narzędzi. W zależności od potrzeb i oczekiwań, mogą to być narzędzia typowo biznesowe, organizacyjne, informacyjne, a nawet społecznościowe.

Dlaczego warto jest mieć intranet w firmie?

Lista korzyści, których dostarcza posiadanie intranetu w dowolnym przedsiębiorstwie czy instytucji, jest bardzo długa. Do najczęściej wymienianych należą:

  • obniżenie kosztów przesyłu dokumentów pomiędzy pracownikami;
  • poprawa komunikacji;
  • sprawne zarządzanie zasobami (dane, informacje, dokumenty, wzory itp.);
  • skrócenie czasu niezbędnego do odnalezienia konkretnej informacji;
  • pomoc we wdrożeniu nowych osób w struktury organizacji.

 

Warto przeczytać
BlogDom

Panele podłogowe laminowane – co warto o nich wiedzieć?

Jeszcze do niedawna wybór materiałów do wykończenia wnętrz, a mówiąc szczegółowiej podłogi, był mocno okrojony. Współcześnie jedynym ograniczeniem jest nasza…
BlogGastronomiaZdrowie

Gdzie kupić alkohol na wesele? – Al. Capone odpowiedzią na Twoje potrzeby

Mimo zmieniających się trendów w różnych aspektach życia, kwestia organizacji wesel bazuje wciąż na mocno zakorzenionej polskiej tradycji, która łączy…
Blog

Jakie zapachy są modne na wiosnę?

Idzie wiosna. Warto podkreślić ją odpowiednim zapachem. Kto wie, może nawet da się ją przyspieszyć świeżymi, damskimi perfumami? Zanim jednak…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *