aplikacje mobilne

Jaki jest cel tworzenia aplikacji mobilnych

Jak mówią wyniki badań TNS Polska, w 2016r. odsetek posiadaczy smartfonów w Polsce przekroczył 60%. Oznacza to, że już prawie 20 mln osób w telefonie poszukuje czegoś więcej niż tylko możliwości wykonywania połączeń czy wysyłania wiadomości SMS.

Nowoczesne urządzenia, zwłaszcza te z wyższej półki, mogą zastąpić kilka narzędzi jednocześnie. Najnowsze z nich są w stanie nawet stwierdzić, która truskawka jest najsłodsza. Efektem rozpowszechniania smartfonów jest niezwykle energiczny rozwój sektora aplikacji mobilnych. To właśnie one sprawiają, że urządzenia zyskują kolejne funkcjonalności. W efekcie zostają nieodłącznymi towarzyszami społeczeństwa.

Aby dogłębniej zbadać temat, Google pokusiło się o przeprowadzenie badań razem z Ipsos MediaCT. Zapytano grupę 8,5 tysiąca respondentów w wieku 18-64 lat dlaczego korzystają z aplikacji. Ponad połowa odpowiedzi (68 proc.) wskazywała na możliwość „bycia na bieżąco” czyli aplikacje społecznościowe. Nieco mniej, bo 46 proc. korzysta z gier. Wśród odpowiedzi aż 33 proc. wybiera aplikacje związane z rozrywką, a prawie 1/5 ankietowanych (19 proc.) pobiera je głównie ze względu na możliwość łatwiejszego robienia zakupów z ich udziałem.

Aplikacje mobilne ułatwiają codzienne czynności

Twórcy bardzo często zastanawiają się, co zrobić, by ich aplikacja nie została odinstalowana niedługo po procesie zainstalowania. Odpowiedź jest bardzo prosta. Program powinien rozwiązywać rzeczywisty problem użytkownika.

Wyobraź sobie szary ponury dzień i Ty z dzieckiem w samochodzie. Akurat dzisiaj musisz załatwić ważną sprawę w centrum miasta. Nerwowo zaczynasz szukać parkometru. Na domiar złego okazuje się, że nie masz drobnych, a Twoja latorośl zaczyna zanosić się płaczem, bo nabrała ochoty na spacer w kałuży. Wystarczy aplikacja mobilna, dzięki której można zapłacić w strefie płatnej zaledwie w kilka sekund. A po załatwieniu spraw, wcisnąć przycisk stop w telefonie i gotowe. MobiParking działa już w ponad 50 polskich miastach.

Intuicyjność i prostota

Ułatwiają życie, są bardzo proste w obsłudze, niezwykle atrakcyjne graficznie i konsekwentnie aktualizowane. Brzmi nieprawdopodobnie? Tak właśnie powinny działać wszystkie aplikacje mobilne.

Bardzo prawdopodobne, że już podczas porannej kawy sprawdzasz, jak dojechać na spotkanie z klientem. A może zapisujesz wyniki treningu, który odbyłeś tuż po obudzeniu lub dodajesz cenę śniadania na mieście do arkusza wydatków. To właśnie prosty i intuicyjny interfejs sprawia, że korzystanie jest nie tylko koniecznością, ale też wielką przyjemnością.

Poznanie swojego targetu

Nieważne, ilu klientów do tej pory obsługiwała Twoja firma. Rynek i ludzie się zmieniają. Poza tym każdy jest inny i chciałby być obsługiwany w sposób indywidualny. Aplikacje mobilne to kolejny kanał dotarcia do konsumentów. Mają one kluczową przewagę nad pozostałymi. Pozwalają poznać i zrozumieć całą ścieżkę zakupową i proces decyzyjny każdego użytkownika.

Comments
  1. AniaMa | Odpowiedz

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.